Alla inlägg under juni 2011

Av Rebecka♥ - 18 juni 2011 22:41

Tjenare tjenare alla bloggläsare!

Idag va det fortsättning utav Öreborcupen, tyvärr kom vi inte vidare till final. Men det va ändå jättebra kämpat utav oss & spelat! Är ganska nöjd ändå. Dem som vi mötte va duktiga, så då blev det ju lite mer kämpigt! Men vi förlorade inte någon annan match! :D. Sen då kom ju man hem igen. Va jättetrött! Så då somnade jag i altanen på soffan där... ^^D. Pappa hade grillat, mums! Fast den här gången grillade vi vildsvins-kött, enligt mig va det inte så gott så fick nöja mig med kyckling, vilket blev bra ändå! >:D. Sen till ''efterrätt'' blev de morotskaka & vattenmelon! Idag va det faktiskt fint väder ute...! Sol hela dagen...  ! Det här är det sista inlägget innan det blir bloggpaus. Men det va allt!


Ciao!

<3 

Av Rebecka♥ - 17 juni 2011 18:51

Tjenare tjenare!


Idag har jag & laget spelat Örebrocupen! Två matcher faktisk, ganska lite men Örebrocupen fortsätter även imorgon & kanske på söndag för mitt lag, det är då det är semifinal eller bara final. Dem två matcherna som vi spelade idag blev oavgjort ( 2-2 & 3-3). Det va ändå bra spelat utav oss! :D. Det första laget kom ifrån Stockholm & det andra från Västerås! När vi spela första matchen (under halvlek) så börja det spöregna, så när jag kom hem efter matchen (det blev ''paus'' i ungefär 2 timmar) va jag alldeles dyngsur! >.< . Så jag duschade kroppen, Mami gjorde lite lunch & sen så blev det lite mys i soffan med en varm skön filt om sig! :). Linda har bakat marängtårta så då blir det väl att de sen! :D. Och sen så blire Vampire Diares, eller så kanske det blir tvärtom... >.<!


Ciao!

<3

Av Rebecka♥ - 16 juni 2011 22:34

Tjenare tjenare!


Början av dagen har varit lite långtråkig, men sen så blev det bättre för då blev det fotbollsträning! :D. Det varade som vanligt i en och en halvtimma, sen så blev det att sätta sig ner i soffan & kolla på tv! Just nu så hare varit reklam på den filmen som jag kolla på: För evig - en askungesaga.På kanal: TV11. Den är jättebra! :D. Men nu måste jag dra för den har börjat igen! 


Ciao!

Av Rebecka♥ - 16 juni 2011 13:35

Tjenare!


Vanlig dag idag, vet inte riktigt va jag ska blogga om ännu, för inget speciellt har hänt! :/. Haha, tänkte bara göra ett liten inlägg bara så där! ;).


Ciao!

Av Rebecka♥ - 15 juni 2011 14:48

Tjenare!


Jo tänkte börja på en historia här på bloggen, men bara om ni vill! Här är en bit utav början: '' Jag går längs strandkanten med en filt svept om mig. Känner hur vågorna täcker sig över mina fötter & sedan är borta efter en sekund. Jag stannar helt plötsligt, kollar bakom mig. Mina fotspår syns på sanden men sedan sköljs bort. Jag fortsätter gå längs strandkanten med vinden mot ansiktet. Längst bort står en liten stenklippa. När jag väl är framme vid stenklippan går jag uppför den. Jag sätter mig på dens kalla rygg & sjunger ljust men tyst: Sakta genom staden blåser en kall kall vind mot stranden. För att få tillbaka sin frihet. Stadens invånare ryser till när vinden blåser förbi dem. Äntligen är den där. Den blåser vid havets salta vågor, känner sig fri. Glädjen sprutar ut. Nu är jag fri, fri från den tunga bördan jag haft på mina axlar. Min dröm har slagit i uppfyllelse... Jag ser ner på havet. Månen speglar sig i det blåa havet. Jag bara sitter där en stund. Njuter av havets lukt, utseende, allt...'' Tycks? Den ska heta något med: vid månskenets ljus... Kommentera ifall jag ska börja på den här berättelsen!


Ciao!

<3

Av Rebecka♥ - 15 juni 2011 13:13

Tjenare!

Jo imorse så stack jag, Mami & storasystern till min fasters frisörsalong! Ja då klippte ju min faster mitt hår. Eller hur man ska säga? :p.  Har väldigt kort hår nu... :c . Men det är för att jag har väldigt tjockt hår & då blire ju varmare på sommarn? ;). Så nu har jag ungefär mitt hår till axlarna... Ungefär! >:o. Känns fortfarande lite ''obekvämt''! Men som sagt så vänjer man ju sig! :). När hon hade klippt klart så fanns det en stor hög med hår på golvet, som bara var från mig! :$. Hade inte så långt hår innan men a :p. Har inte gjort så mycke idag. Kanske blir en tråkig dag, i alla fall som det känns nu, men får väl hoppas på att något roligt kommer hända! :D.


Ciao!

<3

Av Rebecka♥ - 14 juni 2011 17:26

Hejhej!


Jo har haft de tråkigt idag, typ... Öppnade ett playstationspel som jag fick i julklapp. Så idag börja jag spela på det! Har ett liknade spel. Men det är inte helt lika! ^^. Det va roligt, har spelat på det hela dagen eftersom jag ändå inte hade något för mig. Sen så blev det kvällsmat, pannkakor ala Mami! ;D. Haha, :p. Det va ju som vanligt jättegott! Och om en liten stund så far det av till fotbollsträningen! Fastän det är sommarlov! >:o. Men det är för att vi har örebrocupen på fredag, så då har vi ''extraträning''!


Ciao!

 

Av Rebecka♥ - 13 juni 2011 23:08

Hejhej!


Förlåt för dålig uppdatering men har haft de fullt upp hela helgen! I lördags kom Almasa på besök! Hon kom ganska tidigt så både hon & Mami kunde komma på fotbollsmatchen vi hade då, mot Lindesberg. Vi vann med 8-2! Hade faktiskt saknat henne. Va länge sen...! Så de va roligt att se henne igen, :D. Vi fika med en god cheesecake som Mami hade bakat dagen innan, & sen som kvällsmat blev de aprah, en syriansk maträtt. Jag & Mami rullade aprah-bladen dagen innan så sen så behövde man bara koka! :). De va också gott! Skriver inte så många detaljer för att då blir inlägget för långt. Igår så va det Pingst! Då åkte jag Mami, Pappa & Linda till kyrkan. Sen så blev det studentfest! :D. Jag hade på mig dem kläderna som jag hade på skolavslutningen! Men kan berätta endå! Jag bar en puder-rosa klänning med ett svart flätat bälte i mitten & mina svarta ballerinaskor! Och så hade jag mina tights som jag även hade på skolavslutningen då! ;). Hade roligt, kunde bli lite långtråkigt ibland men inte ofta i alla fall! :). Och så sen idag så åkte man till Skövde med Mami, Pappa, Linda & storebrorsan! :D. Innan vi åkte till Skövde så köpte jag ett par svarta skor från Stadium! Ja det va ungefär allt ;)... 


Ciao!

<3

Translate to...

Presentation

VÄLKOMMEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS







bakggg



<html>
<head>
<style type="text/css">
a {color: #000000;text-decoration:none;}
a:hover {color: #ffffff;text-decoration:none;-o-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-webkit-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-moz-transition: all 0.7s ease-out 0s;}
</style>
</head>
<body>
<b>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
</b>
</body>
</html>


Ovido - Quiz & Flashcards