Alla inlägg under juli 2011

Av Rebecka♥ - 31 juli 2011 22:18

Hej! Idag har jag varit i Varbergabadet med Evva, Lydia & mina andra kusiner, samt en vän till min kusin. ^^ Vi va där tills klockan fyra ungefär sen gick vi vidare till min faster. Som vanligt kollade jag & Evva & Lydia på ''Legend Of The Seeker''. Haha. ^^ Sen så cyklade jag & Elisa hem, eftersom att vi va dem som hade cyklar med oss... Sen när jag kom hem startade jag datorn och tog en lång dusch!      (Några bilder jag tog innan jag gick & duscha!)



Av Rebecka♥ - 30 juli 2011 21:23

                                                                Jennifer 

Vart är hon? Jag har väntat i en kvart nu och tävlingen börjar om elva minuter! Vart är hon? Jag går fram och tillbaka på trottoaren framför vårat hus. Jag ser en bil köra hitåt, hoppas att det är hon. Fast som väntat va det inte hon. Ännu en bil kör förbi. Inte hon heller. En till bil kommer! Inte hon... Till slut kommer det en bil som stannar framför mig. Bridget vevar ner fönsterrutan och säger stressat:

-Hoppa in!

Jag sätter mig bredvid henne i framsätet och Bridget börjar köra. 

-Hur lång tid är det kvar tills tävlingen börjar? Frågar Bridget mig.

-Fem minuter, eller mer..., svarar jag.

Vi är framme. Bridget släpper av mig bakom simhallen. Jag hoppar ut ur bilen och rusar till simhallens omklädningsrum. Inne i omklädningsrummet här jag tränarn ropa upp namnen. Snart ropar hon upp mitt namn. 

-Cristine, Catarina, Debby, Elina B...,

ropar tränaren upp namnen. ...Elina L, Jasmina, Jennifer, Jennifer?

Jag springer så fort jag kan till simgruppen. 

-Här är jag! Säger jag andfådd. 

Efter att tränaren ropat upp alla namn så går vi till simbassängen. Först stretchar vi. Det är viktigt för att våra muskler ska kunna klara av att simma.När vi har stretchat klart så tränar vi på att dyka. Jag gör ett perfekt dyk med raka ben & huvudet först. Efter att ha tränat några dykningar sätter jag mig på det blöta kakelgolvet & vilar. Tränarn kommer fram till mig & lägger sin hand på min axel och ger mig beröm. Jag är väldigt nervös inför tävlingen, eftersom att det här är första gången jag tävlingsimmar. Jag är även ganska ny på simning, men tränarn sa att jag va tillräckligt bra för att tävlingsimma. Jag älskade att simma även före jag började simma, på riktigt då. Efter att ha vilat lite simmar jag 50 meter. En gång dit, och en gång tillbaka. Det är bara några minuter kvar till vi börjar så jag går till simbassängen som vi ska tävla i och ställer mig på min plats. När motståndarna har kommit kommer domarna och skakar hand med var och en. Sen så börjar vi. Klara, färdiga..., tänker jag. Så kommer startpipet. Gå! Jag dyker ner i bassängen och börjar simma så fort jag kan. Jag får en riktigt kick, en adrenalinskick, men man blir lätt trött eftersom man kämpar så mycket. Det är ungefär 5-10 meter kvar tills jag har simmat två varv och som sagt är jag snart framme. Tills allt helt plötsligt börjar bli suddigt.  Jag hör någon ropa: Jennifer!  Men sen blir allt svart för mig... ~


Av Rebecka♥ - 30 juli 2011 13:33

Hej! Igår åkte jag, Evva & Lydia på bio. Vi kollade på filmen ''Bridesmaids''. Den va rolig och bra! :d Vill inte avslöja något direkt men filmen handlar ju om Annie som blir inbjuden till sin barndomskompis bröllop och då verkar allt hända både dåligt & bra. Sen så följer man väl filmen så där... [; Just nu är jag hemma. Lydia sitter bredvid mig & spelar på mitt Nintendo DS. Ovanligt *host*! Och nu så är både Evva & Lydia här. Senare idag så ska vi få gäster. Så Mamma har bakat vinbärspaj! (: 

 

Ciao!

Av Rebecka♥ - 29 juli 2011 13:17

Första delen av ''Vid månskenets skugga''!


Jag går längs strandkanten med en filt svept om mig. Känner hur vågorna täcker sig över mina fötter, men sedan är borta efter en sekund.  Jag stannar plötsligt, kollar bakom mig. Mina fotspår syns på sanden. Jag forsätter gå längs strandkanten med vinden mot ansiktet. Längst bort står en liten stenklippa. När jag är framme där går jag upp på stenklippan. Jag sätter mig på dens kalla rygg & sjunger tyst men ljust: Sakta genom staden blåser en vind mot havet. För att få tillbaka sin frihet. Äntligen är den där. Den blåser vid havets salta vågor, känner sig fri. Glädjen sprutar ut. nu är jag fri, fri från den tunga bördan som jag haft. Nu är jag äntligen fri... Jag ser ner på havet. Månen speglar sig i det mörkblåa havet. Jag bara sitter där en stund. Njuter utav havets lukt, utseende, allt... Jag går nerför stenen & sätter mig på sanden. Jag lägger mig sedan ner & gräver ner mina fötter i sanden. Jag tittar upp på himlen. Varje ynka lilla stjärna lyser som om dem bara fick vara där på himlen en gång. Mina ögonlock känns allt tyngre & tyngre. Tillslut ligger jag där på sanden, med en filt runt om mig, fötterna nergrävda i sanden & med slutna ögon. 


Jag vaknar utav att solen ler mot mig. Jag kollar på klockan på min arm. Va?! Nej, den kan väl inte vara så mycke? Klockan är halv tolv & Jennifer väntar på mig. Jag reser mig upp & springer så fort jag kan till bilen... ~                                                                                                                                                                                                          Kanske ganska kort men det får va. (:

Av Rebecka♥ - 29 juli 2011 00:06

  Criminals Minds & Te! 

Mys! 

Av Rebecka♥ - 28 juli 2011 21:59

Hej, förlåt att jag inte blogga igår. Va i varbergabadet med Lydia & alla andra igår. Efter det gick vi hem till henne, eller rättare sagt hem till min faster. Där kollade jag, Evva & Lydia på ''Legend Of The Seeker''. Gillade ''inte'' dirket den förut, men när jag såg den med dem va den faktiskt ganska bra! ^^ Idag grillade pappa, och då blir det ju alltid gott? :D Va också idag med Evva & Lydia hela dagen. Det va väl det mesta? (;                                                                                                                                                              

Ciao!


Av Rebecka♥ - 27 juli 2011 00:07

Hej! Ville bara skriva att det kommer bli dålig uppdatering den här veckan. Eftersom att jag kommer va med Lydia & Evva säkert hela tiden... Hoppas ni har haft en bra dag!


Godnatt!

Av Rebecka♥ - 25 juli 2011 23:48

Hej! Förlåt för att jag inte blogga tidigare idag. Har varit upptagen. Först vid eftermiddagen så åkte jag & min faster & två utav kusinerna till McDonalds. Hihi, har blivit att äta lite skräpmat dem här senaste dagarna. :$ Efter det så åkte vi ju hem. Det va soligt & varmt idag! ;D Så vi satt ute. Linda hade bakat jättegoda muffins (har lagt upp bilder) , vet inte riktigt ifall Mamma hjälpte till att bska muffinsen... Aja. ^^ Senare, kanske en halvtimme fyrtio minuter, så åkte vi till kiosken & åt mjukglass! (: Under mjukglassen är det choklad, sen på mjukglassen är det nugat! Ibland så har jag även strössel på... När man kom hem så stannade man ute lite till och njöt av det fina vädret! ^^ Det va lite längesen det har varit fint väder här. Hoppas att det håller sig då kan man gå & bada! I alla fall på kvällen så åkte vi till Lydia, min kusin/syssling. Hade jätteroligt! Och när man kom hem så tog man en dusch & åt lite kyckling.                  

Ciao!



Translate to...

Presentation

VÄLKOMMEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS







bakggg



<html>
<head>
<style type="text/css">
a {color: #000000;text-decoration:none;}
a:hover {color: #ffffff;text-decoration:none;-o-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-webkit-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-moz-transition: all 0.7s ease-out 0s;}
</style>
</head>
<body>
<b>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
</b>
</body>
</html>


Ovido - Quiz & Flashcards