Alla inlägg under augusti 2011

Av Rebecka♥ - 30 augusti 2011 21:03

Hej! Efter skolan, när jag kom hem så va jag ensam hemma! Mhahaha! >:D

Jag brukar inte vara ensam hemma om ni undrar... 

Så gissa vad jag gjorde då? Jo, ''dunkade'' musik! 

Haha, men nej det gjorde jag inte. Jag satt vid datorn, åt en kaka och lyssna på musik. Men inte så där ''dunka'' musik... 

Sen så kom Linda och Pappa hem. :3

Då lagade Linda mat, korv och potatis. Gotti! 

Sen så åkte jag till fotbollsträningen, Sandra övningskörde dit! 

När jag kom hem gjorde jag lite läxor... Ska fortsätta med matteläxan imorgon också! :3

Men nu ska jag logga ut och hoppa in i duschen! 

Maddes blogg.


Ciao!

Av Rebecka♥ - 29 augusti 2011 20:42

Hej! Idag har jag varit hemma. Vi har fått gäster.

Emilia ringde mig och fråga om vi kunde göra något, så jag gick till henne.

Jag va där i två timmar, ungefär. Vi hade jätteroligt. Vi spelade Wii.

Det va jättelängesen jag spela det. Jag kom hem klockan tjugo i sju och åt mat.

Emilia följde med mig på vägen hem. Vi bor ganska nära.

Hon bor vid skolan. Fast vi går inte i samma skola längre. Förut gjorde vi det.

När jag kom hem så va gästerna kvar. Elisa, hade även kommit.

Jag har börjat på en film på moviestarplanet!

Jag ska anmäla filmen till Kärleks-temat, som dem har nu.

Är min första film ,så vet inte riktigt hur det kommer bli. Men Madde får hjälpa mig! ;D

Maddes blogg


Ciao!


Av Rebecka♥ - 28 augusti 2011 20:02

Hej! Idag åkte mina kusiner från skövde hem. Dem va här över helgen. 

Men i alla fall, till ämnet. 

Dem senaste dagarna har jag nästan bara lyssnat på Maroon 5 låtar. De är så himla bra! Och deras sångare ska man ju inte prata om. 

Adam Levine, utnämns nu till månadens heting!

Och Maroon 5 utnämns till månadens band! Haha. ^^

  

Adam Levine

Maroon 5  

   

Av Rebecka♥ - 28 augusti 2011 12:55

Så, nu är tävlingen avslutad! 

Madde vann! Så, nu har jag även en fråga till dig, vill du att jag ska länka dig i två veckor, eller att jag ska länka dig i varje inlägg i två veckor?

Men, i alla fall grattis till dig! 

Av Rebecka♥ - 27 augusti 2011 18:08

Hej! Igår va jag ju på bröllop. Det va jätteroligt! Dem hade två uppträdanden. Ena va det en tjej som sjöng, hon va jätteduktig, och andra va det en kille som dansade som Michael Jackson och han va också jätteduktig. 

Idag har jag varit på kalas. Min kusins barns kalas. Emilia heter hon. Hon fyller 4! :3 Men har inte så mycket mer att skriva om!


Ciao!

Av Rebecka♥ - 27 augusti 2011 18:03

Tryck HÄR för att komma dit! ♥

Av Rebecka♥ - 26 augusti 2011 19:10

...Som tur är har jag och Jeremy första lektion tillsammans, men jag är fortfarande arg. Allt och alla ska visst avbryta honom?

Vi har Historia som första lektion. Jag sätter mig längst bak vid höger. Min vanliga plats. Jag ser hur Jeremy skiljs från sina kompisar och sätter sig på sin plats.

Mr. Winston, leder lektionen.

-Godmorgon, säger Mr. Winston till klassen.

-Godmorgon, säger alla i kör.

Han går fram till whiteboarden. Han lutar sig mot skrivbordet. 

Han kollar runt i klassrummet för att se om alla är här. 

Bredvid mig sitter Irina. Min bästa vän. Vi har varit bästa vänner ända sen första klass. Hon är en utav dem personerna som känner mig som bäst. 

Mr. Winston, pratar non stop. 

Jag kikar mot Jeremys håll. Han kollar ner i bänken.

Jag forsätter lyssna på Mr.Winston Jag kollar runt lite i klassrummet. 

Jag märker att det är några som skickar lappar. Några tjuvkikar på pappret, men när dem märker att någon ser dem, så skrynklar dem ihop lappen och skickar vidare det. Jag kollar på Irina, hon har lappen i sin hand. Hon småflinar lite och ger lappen till mig. Jag kollar på henne. 

-Ska jag skicka vidare? Viskar jag till henne.

Nej, den är till dig, säger hon forfarande småflinande. 

Jag kollar förvånat på henne, men hon bara nickar. Jag skrynklar ut lappen och läser vad det står.

''Bridget, jag fick inte chansen att säga det igår, eller idag, så jag säger det nu: Vill du gå ut med mig?''

Jag känner hur hjärtat börjar banka hårdare. Jag kan inte låta bli att le. 

Jeremy, kollar på mig från sin bänk. Jag nickar till honom med ett brett leende.

Så får han också ett brett leende på ansiktet. 

Jag skrynklar ihop lappen igen och lägger den i bänken. Jag märker hur klassen kollar på mig i smyg. Jag blir generad. 


Skoldagen är äntligen slut! Jag och Irina går ut ur skolan. Jag hör hur någon springer mot oss. 

-Hej! Säger Jeremy med ett leende. 

-Hej! Svara jag. 

-Jag går mot bussen så länge, säger Irina till mig. 

Jag bara nickar, men har ansiktet vänt mot Jeremy. 

-Så, vart vill du gå? Frågar Jeremy mig.

-Välj du, säger jag. Det spelar ingen roll för mig.

-Okej, men då hämtar jag dig vid sju-tiden?

-Javisst, det blir bra!

Vi står där en stund och bara kollar på varandra, men när jag kommer ihåg att Irina väntar så säger jag adjö och springer till Irina.

Jag är framme vid busshållsplatsen. Där borta står Irina och småpratar med Adam. Man ser att dem är kära i varandra. Hur många gånger jag än frågar Irina så nekar hon att hon är kär i honom. Men då gör hon det med ett generat leende.

Jag småspringer till dem och hejar på Adam. Irina ger mig en arg blick, men jag ignorerar henne.

Vi går på bussen. Irina och jag sitter bredvid varandra och Adam sitter framför oss. Hela bussresan så pratar Adam och Irina. Man börjar känna sig osynlig... men det gör inget. Jag blir bara glad av att se Adam och Irina ihop.

Vi stiger av bussen och säger hejdå, sen så går vi hemmåt.

Dagen går och klockan är tjugo över sex.

Nej! Hur kunde jag glömma det så fort? Jeremy är ju snart här och jag har inte ens fixat mig! Jag sätter på mig en blommig klänning med svart bakgrund, ett par genomskinliga strumpbyxor och ett par vita örhängen och ett halsband. Sedan springer jag till badrummet och fixar mig. Klockan är redan fem i halv sju! 

Jag springer nerför trappan till hallen. Sätter på mig ett par svarta ballerina skor pch min gråsvarta kavaj. Jag hör hur en bil stannar ute. 

-Hejdå! Ropar jag stressat och springer ut.

Jeremy står lutad mot sin svarta bil. Han kollar ner i marken och skrapar lite med fötterna. Han kollar upp på mig. Han ser helt, ja vad ska man säga? Han ser så överraskad. Jag vet inte om det är bra eller dåligt... 

-Wow, vad du är... du är jättefin, säger Jeremy. 

-Tack, säger jag generat. Det är du med.

Det visade sig att det va på ett bra vis. 

Han öppnar bildörren åt mig. Vi sätter oss ner och Jeremy kör iväg.

-Så, vad ska vi? Säger jag ivrigt. 

-Det får du se! Säger han med ett flin. ~

Av Rebecka♥ - 26 augusti 2011 18:05

       

Translate to...

Presentation

VÄLKOMMEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS







bakggg



<html>
<head>
<style type="text/css">
a {color: #000000;text-decoration:none;}
a:hover {color: #ffffff;text-decoration:none;-o-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-webkit-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-moz-transition: all 0.7s ease-out 0s;}
</style>
</head>
<body>
<b>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
</b>
</body>
</html>


Ovido - Quiz & Flashcards