Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Premiär - Vid Månskenets Skugga!

Av Rebecka♥ - 29 juli 2011 13:17

Första delen av ''Vid månskenets skugga''!


Jag går längs strandkanten med en filt svept om mig. Känner hur vågorna täcker sig över mina fötter, men sedan är borta efter en sekund.  Jag stannar plötsligt, kollar bakom mig. Mina fotspår syns på sanden. Jag forsätter gå längs strandkanten med vinden mot ansiktet. Längst bort står en liten stenklippa. När jag är framme där går jag upp på stenklippan. Jag sätter mig på dens kalla rygg & sjunger tyst men ljust: Sakta genom staden blåser en vind mot havet. För att få tillbaka sin frihet. Äntligen är den där. Den blåser vid havets salta vågor, känner sig fri. Glädjen sprutar ut. nu är jag fri, fri från den tunga bördan som jag haft. Nu är jag äntligen fri... Jag ser ner på havet. Månen speglar sig i det mörkblåa havet. Jag bara sitter där en stund. Njuter utav havets lukt, utseende, allt... Jag går nerför stenen & sätter mig på sanden. Jag lägger mig sedan ner & gräver ner mina fötter i sanden. Jag tittar upp på himlen. Varje ynka lilla stjärna lyser som om dem bara fick vara där på himlen en gång. Mina ögonlock känns allt tyngre & tyngre. Tillslut ligger jag där på sanden, med en filt runt om mig, fötterna nergrävda i sanden & med slutna ögon. 


Jag vaknar utav att solen ler mot mig. Jag kollar på klockan på min arm. Va?! Nej, den kan väl inte vara så mycke? Klockan är halv tolv & Jennifer väntar på mig. Jag reser mig upp & springer så fort jag kan till bilen... ~                                                                                                                                                                                                          Kanske ganska kort men det får va. (:

 
 
MspFrida

MspFrida

29 juli 2011 22:35

SKITBRA BECKA ! (:

http://mspfrida.bloggplatsen.se

Rebecka♥

30 juli 2011 00:11

Hihi tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka♥ - 2 september 2014 20:17

blev för någon dag sedan tipsad av en vän om den här sidan: http://www.gratisgodis.se/  jätteenkelt och roligt sätt att skaffa GRATIS godis på! man behöver bara samla ihop 11 poäng och när du gjort det får du godis skickat hem till dig! hur amazing...

Av Rebecka♥ - 22 augusti 2014 20:00

hej! gud vad längesen det var jag skrev här. kollade nyss igenom nästan alla inlägg och jag säger bara herregud, haha. sjukt pinsamt, men aja har tänkt börja blogga igen men det kommer bli lite svårt att uppdatera med tanke på att skolan nu har börja...

Av Rebecka♥ - 11 februari 2012 18:55

domdomdom.

Av Rebecka♥ - 29 januari 2012 18:18

testis inläggis:*

Av Rebecka♥ - 24 december 2011 18:01


    bild från http://weheartit.com/

Translate to...

Presentation

VÄLKOMMEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS







bakggg



<html>
<head>
<style type="text/css">
a {color: #000000;text-decoration:none;}
a:hover {color: #ffffff;text-decoration:none;-o-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-webkit-transition: all 0.7s ease-out 0s;
-moz-transition: all 0.7s ease-out 0s;}
</style>
</head>
<body>
<b>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
<br>
<a href="mypage.htm"></a>
</b>
</body>
</html>


Ovido - Quiz & Flashcards